Onze werkplaats
Carrosserie PLEVOETS is hersteller van alle automerken. Wij beschikken over een ruime, goed georganiseerde werkplaats volledig conform de vereisten
zoals ze door de ISO9001 norm opgelegd worden. Onderaan vindt u informatie bij elk gedeelte van onze werkplaats.
Bureel
Onze nieuwe burelen zijn sinds het najaar van 2002 in gebruik genomen en bieden de mogelijkheid om de service nog te verbeteren. De bureelruimtes
zijn uitgerust met de nodige computerinfrastructuur om een klant zo snel mogelijk verder te helpen. Na telefonisch contact wordt het beschadigde voertuig gedepanneerd of wordt
het voertuig door de klant afgeleverd.
De gegevens van de klant worden genoteerd en de sleutels van een GRATIS vervangwagen wordt overhandigd. De herstelling van het voertuig begint met het maken van digitale foto's en het opstellen van een WINFORMEX bestek. Indien nodig komt een expert ter plaatse om het bestek te bespreken. De vernieuwde bureelruimtes lenen zich daar uitstekend toe.
De gegevens van de klant worden genoteerd en de sleutels van een GRATIS vervangwagen wordt overhandigd. De herstelling van het voertuig begint met het maken van digitale foto's en het opstellen van een WINFORMEX bestek. Indien nodig komt een expert ter plaatse om het bestek te bespreken. De vernieuwde bureelruimtes lenen zich daar uitstekend toe.
Richtbank & zware trekbalk
De zwaar beschadigde voertuigen dienen opnieuw gericht te worden volgens de fabrieksnormen. Hiervoor beschikken wij over een richtbank en richtvloeren
waar het voertuig opnieuw gericht kan worden met behulp van richtmallen. De beschadigde stukken worden eerst van de wagen afgehaald. Vervolgens wordt het beschadigde voertuig
volledig opgemeten met laserapparatuur.
De opgemeten waarden worden vervolgens vergeleken met de meest recente database van de constructeurs. Een computersysteem in de werkplaats biedt vervolgens de mogelijkheid om de maten op te vragen om het voertuig terug perfect te richten.
De opgemeten waarden worden vervolgens vergeleken met de meest recente database van de constructeurs. Een computersysteem in de werkplaats biedt vervolgens de mogelijkheid om de maten op te vragen om het voertuig terug perfect te richten.
Demontage & montage
In de zone voor demontage & montage worden de auto's zorgvuldig voorbereid voor de verdere werken. Hier zijn montagebruggen voorzien die de wagens op
hoogte brengen voor de werknemers, waardoor ze minder belast worden. Er wordt met de meest modernste apparatuur gewerkt, welke trouwens geregeld wordt vernieuwd om de technische
evolutie te volgen.
Plaatwerkzone
In de plaatwerkzone wordt het plaatwerk uitgevoerd door nog échte plaatslagers, wat in veel gevallen nog een zeldzaamheid is. De naden en ingelaste
stukken worden bij ons nog bewerkt met ECHTE tin zodat achteraf geen corrossie kan voorkomen ! Het plaatwerk wordt zorgvuldig gedaan zodat de nabewerkers een minimum van
afwerking moeten doen.
Mechaniekzone
In de mechaniekzone wordt al ons mechanisch werk, waaronder zelfs motoren in- en uit monteren, uitgevoerd. Alles ten gevolge van het ongeval wordt
hersteld in eigen atelier. Voor de sporingen van de wagens zijn we uitgerust met apparatuur die vier-dimensioneel kan meten. Om de uitlijning uit te voeren, beschikken we over
volledig computergestuurde uitlijn apparatuur.
Voorbereidingszone
In de voorbereidingszones worden de auto's geprepareerd alvorens ze de spuitcabine ingaan. Onze voorbereidingszones zijn duidelijk van elkaar
gescheiden, hetgeen nodig is om de juiste kwaliteit te kunnen waarborgen. Na het schuren worden de voertuigen of onderdelen van grondverf voorzien. Het proefstuk met de verf
wordt met de ware kleur vergeleken zodat er geen kleurverschil meer zou bestaan tussen de nieuw gespoten en de bestaande onderdelen. Infrarood droogtoestellen drogen deze
grondverf. Vervolgens wordt het van grondverf voorziene gedeelte bijgepolierd en wordt het voertuig afgeplakt met speciale automaskeerfolie zodat het verfspuiten in optimale
omstandigheden kan verlopen in de spuitcabine.
Verflabo
In ons eigen menglabo wordt met computergestuurde apparatuur de juiste fabriekskleur samengesteld en bijgetint zodat er na herstelling geen
kleurverschil meer zichtbaar is. De voertuigen worden vervolgens in de spuitcabine gespoten. Op basis van de kleurencode van het voertuig en de bijhorende kleurenkaarten kan een
eerste kleurselectie gemaakt worden. Door middel van de computergestuurde apparatuur wordt de formule voor de gepaste kleur weergegeven zodat deze kan gemengd worden. De
samengestelde verf wordt vervolgens vakkundig gemengd en een proefstuk wordt gespoten. Dit proefstuk wordt in de voorbereidingszone vergeleken met de originele kleur op het
voertuig.
Indien het proefstuk een kleurverschil vertoont met de originele kleur, kan deze door middel van de kleurtabellen aangepast en verder op punt gebracht worden. Er wordt steeds gebruik gemaakt van proefstukken om de juiste kleur uiteindelijk te kunnen gebruiken.
Indien het proefstuk een kleurverschil vertoont met de originele kleur, kan deze door middel van de kleurtabellen aangepast en verder op punt gebracht worden. Er wordt steeds gebruik gemaakt van proefstukken om de juiste kleur uiteindelijk te kunnen gebruiken.
Spuitcabine
Twee ultramoderne spuitcabines staan ter beschikking zodat het spuitwerk in optimale en milieuvriendelijke omstandigheden kan gebeuren. Zowel onderdelen
als volledige voertuigen kunnen in onze cabines gespoten worden. Hiervoor beschikken we over personeel dat hiervoor zeer goed is opgeleid. Na het spuiten van het voertuig wordt
dit terug naar de montage gebracht waar het voertuig terug van de nodige onderdelen wordt voorzien.
Carrosserie Plevoets
Hasseltsesteenweg 153
3800 Sint-Truiden
Tel : 011/68.43.50
Fax : 011/69.16.10
BTW : BE0641.461.790
Maandag : 8u-12u & 13u-18u
Dinsdag : 8u-12u & 13u-18u
Woensdag : 8u-12u & 13u-18u
Donderdag : 8u-12u & 13u-18u
Vrijdag : 8u-12u & 13u-19u
Zaterdag : 9u-12u
Zondag : gesloten
Erkende verzekeringen
Onze vervangwagens
Plevoets film